16-11-07

Corruptie en cohesie.

De discussie met de garage, waar het onderhoud gebeurde vlak voor het incident "Toeval bestaat niet" met mijn auto, sleept nu al drie weken aan. Wie is verantwoordelijk voor de schade en wie betaalt de herstelling? De these van een defect als gevolg van slijtage van een lager lijkt mij bij de haren getrokken. Het zou louter toevallig zijn dat die gelagerde as van de oliepomp blokkeerde net nadat de aandrijving ervan was vervangen. Een causaal verband tussen beide feiten is statistisch onmiskenbaar. Waarschijnlijk heeft een slecht gemonteerde riem de lagers van de pomp doen vastdraaien. Volgens de twee erbij gehaalde schade-experts is het een gewoon euvel en is de garage, die verzekerd is voor zijn fouten, niet verantwoordelijk. Er zijn geen bewijzen meer van een slechte montage, want de riem is aan flarden gescheurd. Oorzaak en gevolg werden hier volgens mij omgedraaid in het belang van de verzekeraars. Het staat mij vrij om nog expertises laten uitvoeren maar mijn rechtsbijstand vergoedt maar één interventie. 

Dit lijkt mij een typisch staaltje van structurele corruptie in het belang van de broodheren van de ingeroepen rechters: de verzekeraars. Ik voel mij belazerd door de garage, de rechtsbijstand van mijn verzekering en de experts die allemaal onder één hoedje spelen. Maar ik heb geen andere keuze. Ik wil met deze auto op vakantie gaan en laat de herstellingen uitvoeren voor mijn rekening. De kans is echter groot dat het ding niet lang meer zal rijden. De turbolader en het kleppendeksel waren ook beschadigd en werden vervangen. Nieuwe onderdelen in een oude motor stoppen is delicaat en er moet opnieuw gerodeerd worden.

Deze auto is belangrijk voor de cohesie in het gezin. Met zijn zes zitplaatsen en grote bagageruimte is dat het enige voertuig waar wij allemaal samen in kunnen.

Het is een determinerend element voor mijn profiel als gezinsbaas, als expeditieleider.

09:33 Gepost door Guillaume de Monts in Algemeen | Permalink | Commentaren (4) |  Facebook |

Commentaren

hallo hopelijk toch vlug weer de baan op he
want een gedoe seg en dat het zo aansleept is niet
fijn. succes nog
liefs van angel

Gepost door: Angel | 16-11-07

Daartegen opboksen heeft blijkbaar geen zin.
De laatste zin...typisch mannelijk :-)
groetjes

Gepost door: maike | 17-11-07

Oei Er wordt hier ook langs alle kanten geflaterd, blijkbaar... zij het dan niet door jou.
Lieve groetjes en bedankt voor je bezoekje!
***

Gepost door: *** | 17-11-07

Toch moet ik de garage gelijk geven, het vervangen van de riem geeft een grotere spankracht op de op sleet zijne lager, die blokkeerd en de riem gaat er mee aan, samen met de rest.
Zoals ik al eerder schreef, de waterpomp en geleiders vervangt men samen met de riem bij garages met ervaring.
En anders koop je een auto met een kettingaandrijving van de kleppen, mercedes, bmw, het enige goed systeem...

Gepost door: johan | 18-11-07

De commentaren zijn gesloten.